Velký zásah na výletní lodi: To byl důvod

Od Christophera Hirsche

Rostock – V Rostock-Warnemünde cvičilo havarijní velení s 50 nasazenými jednotkami, vrtulníkem a několika loděmi pro případ nouze na kruhové lodi . Na palubě „Mein Schiff 7“ byl simulován požár s oběťmi, informovalo havarijní velení.

Záchranné složky na výletní lodi „Mein Schiff 7“ v Rostocku natrénovaly reálný zásah.
Záchranné složky na výletní lodi „Mein Schiff 7“ v Rostocku natrénovaly reálný zásah.  © Jens Büttner/dpa

Podle výpovědi mluvčí havarijního velení v 10:30 hod. vzlétl první z několika letů vrtulník spolkové policie s hasícími specialisty na palubě. Podle údajů se z vrtulníku pomocí lanových výsuvů dostali záchranáři na požární loď „Albert Wegener“ a na záchranný křižník „Arkona“.

Jednalo se o specialisty profesních hasičských sborů z Rostocku, Lubecku a Hamburku. Po přistání z vrtulníku přepravily pomocné lodě týmy na „Mein Schiff 7“. Přístavní tahací loď „Fairplay 35“ zajistila manévr.

Na „Mein Schiff 7“ vyhledávali záchranáři zraněné, kteří byli představováni členy posádky výletní lodi a studenty medicíny. Také byl simulovaný požár uhašen. Navíc byl nácvik převozu zraněných z lodi na pomocné lodě a následně na břeh.

„Nejedná se o první cvičení s výletní lodí,“ řekla mluvčí havarijního velení. „S dopravcem TUI Cruises jsme už dříve spolu trénovali. Přesto: „To, že nyní můžeme cvičit s tak velkou lodí, není pro nás vůbec běžné.“

Cestující na palubě informováni o zásahu

V akci se používalo mnoho záchranných člunů i vrtulníků.
V akci se používalo mnoho záchranných člunů i vrtulníků.  © Jens Büttner/dpa

Havarijní velitelství, které financují federální vláda a pobřežní země a sídlí v Cuxhavenu v Dolním Sasku, je zodpovědné za řízení nouzových situací v Severním a Baltském moři, například při větších lodních nehodách.

Podle mluvčího skuteční pasažéři výletní lodi, která měla plánovaně přistát ve Warnemündu, se cvičení neúčastnili, ale byli předem informováni.

Cílem takových cvičení je podle havarijního velitelství trénovat různé nouzové scénáře a tím optimalizovat spolupráci mezi posádkou, záchrannými složkami a zapojenými úřady a organizacemi.

„V poslední době nedošlo k žádným vážným incidentům s výletními loděmi v českých vodách,“ řekla mluvčí.