Stále divočejší a tabuizovanější? Vůbec ne! Mladí lidé chtějí méně sexuálních scén v televizi a kině

Los Angeles - Často se říká, že mladé generace jsou čím dál tím více znuděné a bez tabu - zejména pokud jde o sexuální styk, je slavná "dnešní mládež" příliš osvícená, nenucená a velmi experimentální. Ale i když je to pravda, v žádném případě se to neodráží v jejich přístupu k sexu ve filmu a televizi !

Byl by dnes film "50 odstínů šedi" stejně úspěšný jako před devíti lety? Přinejmenším ne u mladšího publika.
Byl by dnes film "50 odstínů šedi" stejně úspěšný jako před devíti lety? Přinejmenším ne u mladšího publika.  © Universal International Pictures

Zatímco romány pro "nové dospělé" a erotické thrillery zažívají v literatuře již několik let velký rozmach u určitých (i mladších) cílových skupin, u audiovizuálních formátů je situace jiná.

Sexuální scény v centru děje se netěší zvláštní oblibě. Vyplývá to ze studie "Teens & Screens", kterou provedlo "Center for Scholars & Storytellers" na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA).

Univerzita z hlavního města světového filmu provedla průzkum mezi zhruba 1 500 dětmi ve věku 10 až 24 let, aby "lépe pochopila, co mladé lidi zajímá a co chtějí vidět v zábavních médiích".

V průzkumu 63,5 % respondentů (osoby mladší 14 let nebyly do průzkumu zahrnuty) uvedlo, že by dali přednost tomu, aby se příběhy zaměřovaly spíše na přátelství než na sex. Dokonce 62,4 procenta respondentů uvedlo, že "sexuální obsah" není jako dějový prvek vůbec nutný.

"Romantika" je out, "nomance" je in, uvádí se v dokumentu UCLA.

V roce 1999 zaznamenala komedie "American Pie" o sexuálním probuzení skupiny mladých přátel mezinárodní úspěch v kinech.
V roce 1999 zaznamenala komedie "American Pie" o sexuálním probuzení skupiny mladých přátel mezinárodní úspěch v kinech.  © dpa | Enterpress_Uip

46 % respondentů chce vidět více "asexuálních a aromantických" postav.

"Zdá se, že naše zjištění potvrzují trend, který jsme objevili v našich loňských datech: mladí lidé už jsou unavení z toho, že na obrazovce vidí stále stejná staromódní a nesrozumitelná romantická klišé," řekla Alisha J. Hinesová, ředitelka výzkumu centra.

"Dospívající a mladí dospělí chtějí vidět příběhy, které autentičtěji odrážejí celé spektrum nuancovaných vztahů."

Téměř každý druhý respondent dokonce uvedl, že "chce vidět více mediálních obrazů postav, které postrádají sexuální a/nebo romantickou přitažlivost k druhým (asexuálové a aromantici)".

Výzkumníci studie dospěli k následujícímu závěru: "Teenageři a mladí dospělí hledají obsah, který je nejen autentický, ale také odráží jejich vlastní hodnoty. To se odráží v touze dospívajících po větším počtu přátelství, větší přátelskosti a větší komunitě."