Černý pátek je za rohem, ale "spotřebitelé jsou stále náročnější"
Německo - Podle průzkumu jsou zákazníci v Německu ve dnech kolem letošního Černého pátku obzvláště vybíraví.

Podle reprezentativního průzkumu poradenské společnosti PwC jsou za dobrou nabídku považovány pouze slevy ve výši nejméně 50 %.
Za tímto účelem bylo v Německu dotazováno 2000 lidí. V loňském roce bylo jako výhodná koupě vnímáno zboží se slevou 38 procent.
"Spotřebitelé se stali náročnějšími," uvedl expert PwC na maloobchod Christian Wulff. Kvůli vysoké inflaci spotřebitelé více šetří, věnují zvýšenou pozornost cenám a vyhledávají obzvláště výhodné nabídky. "Černý pátek a podobné příležitosti pro rozsáhlé slevové akce v současné době skutečně nabývají na významu."
Podle průzkumu chce 83 % lidí v Německu letos využít Černého pátku a hledat výhodné nabídky. To je více než před rokem, kdy to bylo 70 procent.
Muži utrácejí na Black Friday více než ženy

Zákazníci plánují utratit přibližně stejnou částku jako v loňském roce. V průměru plánují utratit 277 eur (2023: 281 eur), přičemž muži utratí více než ženy.
Mnoho zákazníků využívá dny kampaně k nákupu vánočních dárků. Největší oblibě se stále těší elektronika a technologické produkty.
Někteří si však na Černý pátek, který letos připadá na 29. listopadu, dávají trochu pozor. Každý pátý člověk chce nakupovat opatrněji než loni.
Důvody jsou podobné jako v roce 2023: Ti, kterých se to týká, říkají, že mají k dispozici méně peněz nebo nakupují méně kvůli rostoucím cenám. Pouze každý šestý se podle průzkumu o slevové akce nezajímá.
Výprodejové dny kolem Černého pátku patří pro maloobchodníky v Německu vedle adventních sobot k nejdůležitějším v roce. V posledních letech se stalo zavedenou praxí, že prodejci lákají zákazníky na speciální nabídky ve dnech a týdnech předcházejících Černému pátku.